Μάρτιος του 1959 – H Barbie κάνει το ντεμπούτο της στην αγορά

Είναι η κούκλα που το κοινό αγάπησε όσο καμία, αλλά αντιπάθησε άλλο τόσο. Η Barbie αποτελεί την ξανθιά αντιπρόσωπο μιας γενιάς που μεγάλωσε στο πλάι της, και ονειρεύτηκε να γίνει σαν εκείνη, φέρνοντας την επανάσταση στον παγκόσμιο χώρο των παιχνιδιών.

Με ύψος σχεδόν 30 cm, ξανθά μακριά μαλλιά και αναλογίες που καμιά μας δε μπορούσε να αποκτήσει, η διάσημη Barbie έκανε το ντεμπούτο της στις 9 Μαρτίου του 1959, εγκαινιάζοντας μια νέα εποχή. Η γυναίκα πίσω από την Barbie ήταν η Ruth Handler, συνιδιοκτήτρια της Mattel Inc. την οποία και διήθυνε μαζί με το σύζυγο της. Αφού είδε την κόρη της να αγνοεί τα παιδικά της παιχνίδια και να προσπαθεί να παίξει με πιο ενήλικες κούκλες, κατάλαβε ότι υπήρχε μια μεγάλη ανάγκη στην αγορά για μια κούκλα που θα βοηθούσε τα μικρά κορίτσια να ονειρευτούν το μέλλον.

Η εμφάνιση της Barbie αρχικά είχε κατασκευαστεί με το όνομα Lilli, βασισμένη σε ένα χαρακτήρα από γερμανικό κόμικ. Η Mattel λίγο αργότερα αγόρασε τα δικαιώματα και έδωσε μια δική της εκδοχή στην κούκλα ονομάζοντας την Barbara. Αφού λοιπόν δέχτηκε μεγάλη ανταπόκριση από το κοινό, μπήκε στο δυναμικό του “Mickey Mouse Club” και το 1955 η Mattel, έγινε η πρώτη εταιρεία που πρόβαλε διαφημίσεις σε παιδιά μέσω της τηλεόρασης.

Αρκετοί έχουν κατηγορήσει τη διάσημη κούκλα για το ψεύτικο πρότυπο αναλογιών, και όχι άδικα. Αρκετά μεγάλο στήθος σε συνάρτηση με τη μέση της, τη στιγμή που μια φυσιολογική γυναίκα απέχει κατά πολύ από το συγκεκριμένο πρότυπο, με αποτέλεσμα αρκετοί να μιλούν για μια τελείως λανθασμένη προσέγγιση του γυναικείου σώματος.

Παρόλα αυτά τίποτα δεν εμπόδισε την Barbie στο να γίνει η πιο διάσημη κούκλα όλων των εποχών με πωλήσεις δισεκατομμυρίων δολαρίων από την ημέρα παραγωγής της, έως και σήμερα.

Χρύσα Αντωνιάδη

Αφήστε μια απάντηση

Your email address will not be published.

− 7 = 3