Color Psychology – Μάθε πως να χρησιμοποιείς το χρώμα υπέρ σου

Ο ρόλος των χρωμάτων είναι σημαντικός σε όλα τα κομμάτια της ζωής μας. Οι περισσότεροι άνθρωποι έλκονται περισσότερο από κάποια χρώματα ή νιώθουν πιο οικεία όταν είναι κοντά σε αυτά και τα παρατηρούν. Αντιθέτως, άλλα χρώματα μπορεί να μας προκαλούν δυσάρεστα συναισθήματα και να μας κάνουν να είμαστε σε επιφυλακή.

Στη μόδα, οι προτιμήσεις μας αντικατοπτρίζονται από τις αγοραστικές μας συνήθειες. Αν παρατηρήσετε τη ντουλάπα σας, είναι πολύ πιθανό να δείτε ένα ή δύο χρώματα να επαναλαμβάνονται πολύ συχνότερα από άλλα. Αυτό είναι μάλιστα ένα γεγονός που οι επωνυμίες μόδας γνωρίζουν πολύ καλά και χρησιμοποιούν τις προτιμήσεις των πελατών προς όφελος τους, ώστε να πουλάνε περισσότερο.

Η ψυχολογία των χρωμάτων είναι η μελέτη του πώς τα διαφορετικά χρώματα επηρεάζουν τη συμπεριφορά, το συναίσθημα και τη διάθεση ενός ατόμου. Τα διαφορετικά χρώματα λέγεται ότι προκαλούν διαφορετικά συναισθήματα σε ένα άτομο καθώς κάθε χρώμα έχει τη δική του σημασία και νόημα. Ας δούμε τη σημασία του κάθε χρώματος και αυτά χρησιμοποιούνται στη μόδα.

 

Κόκκινο – Συνδέεται με την ενέργεια, τη δύναμη και την τόλμη. Είναι ένα έντονο χρώμα που χρησιμοποιείται για να δηλώσει επιθετικότητα και περιφρόνηση. Είναι επίσης το χρώμα του πάθους και χρησιμοποιείται από τους οίκους μόδας για να τραβήξει την προσοχή.

Μπλε – Συνδέεται με την ηρεμία, το νερό και τη γαλήνη. Λειτουργεί καταπραϋντικά για το μυαλό. Μπορεί να δηλώνει επίσης ψυχρότητα και έλλειψη συναισθήματος. Στη μόδα χρησιμοποιείται για την προώθηση αξιόπιστων προϊόντων.

Κίτρινο – Συνδέεται με την αισιοδοξία, τη δημιουργικότητα και την ηλιοφάνεια. Μπορεί να τονώσει την αυτοεκτίμηση και την αυτοπεποίθηση μας. Αντιπροσωπεύει τη χαρά και αυξάνει τη συγκέντρωση. Οι οίκοι μόδας το χρησιμοποιούν για να προωθήσουν τις καλοκαιρινές τους συλλογές.

Πράσινο – Συνδέεται με την ηρεμία, το περιβάλλον και την ισορροπία. Αντιπροσωπεύει επίσης την ανάπτυξη και χρησιμοποιείται από τις επωνυμίες μόδας για την προώθηση των φιλικών προς το περιβάλλον προϊόντων τους.

Ροζ – Συνδέεται με τη θηλυκότητα, την απαλότητα και τη ζεστασιά. Δηλώνει ρομαντισμό και θεωρείται ότι είναι ένα χρώμα που θρέφει και απαλύνει την ψυχολογία μας. Οι επωνυμίες μόδας το χρησιμοποιούν για να απευθυνθούν στο γυναικείο κοινό συνήθως για καλλυντικά και εσώρουχα.

Μαύρο – Συνδέεται με την αίγλη και την κομψότητα. Λέγεται ότι απορροφά την ενέργεια. Δημιουργεί επίσης μια αίσθηση βαρύτητας και σοβαρότητας. Αντιπροσωπεύει τη νύχτα και στη μόδα χρησιμοποιείται για την προώθηση των high-end προϊόντων τους.

Λευκό – Συνδέεται με την αγνότητα, την ελευθερία και τη διαύγεια. Σε αντίθεση με το μαύρο αντανακλά το φως και την ενέργεια και αντιπροσωπεύει την αθωότητα και την καλοσύνη.

Η δύναμη της ψυχολογίας των χρωμάτων είναι αδιαμφισβήτητη. Κατανοώντας την, μπορούμε να δημιουργήσουμε μια ισχυρή οπτική ταυτότητα μέσω της οποίας επικοινωνούμε τη διάθεση μας και τις προθέσεις μας αναλόγως την περίσταση, το πλαίσιο που βρισκόμαστε πχ. επαγγελματικό, και τους ανθρώπους που έχουμε απέναντί μας.

Εξαρτάται από το κάθε άτομο το πως επιλέγει να χρησιμοποιεί ή να μην χρησιμοποιεί τα χρώματα στα ρούχα του, ωστόσο είναι γεγονός πως η ντουλάπα στα χέρια κάποιου που γνωρίζει από ψυχολογία των χρωμάτων, μπορεί να μετατραπεί σε ένα μικρό «οπλοστάσιο».

Ιωάννα Σπυροπούλου

Weirdo και στην κοσμάρα της από άποψη. Oι μεγάλες της αγάπες είναι η αρθρογραφία, ο κινηματογράφος και η ηλεκτρονική μουσική. Θα την βρείτε κάπου μεταξύ ορίων και περιθωρίων. Read at your own risk.

Αφήστε μια απάντηση

Your email address will not be published.

− 3 = 3

Previous Story

Αυτό το φθινόπωρο μας βρίσκει αγκαλιά με τη limited σειρά προϊόντων περιποίησης του The Body Shop “Pumpkin Spice”

Next Story

Hollywood Bangs – 3 trendy αφέλειες για να υποδεχτείς τον χειμώνα

Latest from Blog

BROOKLYNE

Don't Miss

Τι να φορέσεις στο πρώτο ραντεβού; 4 ντυσίματα για 4 περιστάσεις

Όσο cool και να είσαι, αν ξέρεις ότι πρόκειται να

Brat vs. Demure – Εριστική ή Συνεσταλμένη;

Τα δύο trends που δημιούργησαν πόλωση στην girly ποπ κουλτούρα