Τελικά Αφροδίτη όλα για τη ψήφο ή είσαι όντως αυτό που δείχνεις;

DAILYCIOUS

DO NOT FEAR STAY HERE

Share

Εκ νέου κατάφερε να στρέψει τα φώτα της δημοσιότητας πάνω της – αρνητικής και μη- η πολιτεύτρια του κυβερνώντος κόμματος Αφροδίτη Λατινοπούλου. Με  αφορμή τη γυναικοκτονία της είκοσι εξάχρονης Γαρυφαλλιάς στη Φολέγανδρο η Λατινοπούλου δεν έχασε χρόνο και έσπευσε άρον άρον  να μοιραστεί τη δική της άποψη πάνω στο περιστατικό. Αναλυτικότερα έγραψε στο Twitter:

«56χρονος δολοφονείται από τη σύντροφό του. Ηράκλειο 7/19 Άντρας δολοφονείται από τη 42χρονη σύντροφο του. Αθήνα 5/20 Στον ύπνο του δολοφονούν μητέρα κ κόρη 49χρονο. Θεσσαλονίκη 6/ 20 54χρονη δολοφονεί με τηγάνι τον 89χρονο πρώην πεθερό της. Θεσσαλονίκη 7/20.

 Όχι στη «μητριαρχία».

Αδίκως τρίβαμε τα μάτια μας ξανά και ξανά διαβάζοντας το tweet της. Σε αυτό το στάδιο θα έπρεπε να είχαμε αναπτύξει πλήρη ανοσία στις ανεκδιήγητες ιδεολογίες της. Πως αλλιώς να σχολιαστεί τόσο το παραπάνω tweet όσο και αυτό της 18/7 στο οποίο κατονομάζει τον δράστη αναρχικό και εν συνεχεία διερωτάται τι απέγιναν οι αριστεροί, γιατί εξαφανίστηκαν; Να που έμαθα και κάτι καινούργιο, οι φρονούντες των αριστερών κομμάτων γκρεμίζουν τις συντρόφους τους από τα βράχια ενώ της δεξιάς δεν αγγίζουν ούτε τρίχα από τα μαλλιά τους;

Το συγκεκριμένο της tweet όμως χρήζει αποδομήσεως γιατί η Αφροδίτη εντάσσει στον λόγο της έννοιες των οποίων τη σημασία αγνοεί παντελώς κατά πως φαίνεται. Καλό θα ήταν όταν χρησιμοποιούμε ορολογίες οποιασδήποτε επιστήμης για να εντυπωσιάσουμε ας βεβαιωθούμε κιόλας ότι γνωρίζουμε το περιεχόμενο τους. Αναφέρομαι φυσικά στην επιλογή να χρησιμοποιηθεί η λέξη μητριαρχία ως σύνοψη των παραλογισμών που προαναφέρονται.

Με μια πρόχειρη αναζήτησή στο διαδίκτυο διαπιστώνει κανείς ότι η λέξη μητριαρχία δεν αποτελεί κάποιου είδους αντώνυμο για τη πατριαρχία. Συμπληρωματικά οι πηγές συμπληρώνουν ότι δεν υπάρχουν ικανοποιητικά τεκμήρια τα οποία να συγκλίνουν στο ότι σε μια μητριαρχική κοινωνία το ανδρικό φύλο θα βρισκόταν υπό γυναικεία ηγεσία. Ας βάλουμε όμως τα πράγματα σε μια σειρά.

Από τη σκοπιά της κοινωνικής ανθρωπολογίας – η οποία κατά κύριο λόγο έχει πραγματευτεί την έννοια στη βιβλιογραφία της- η μητριαρχία είναι μια μορφή κοινωνικής οργάνωσης όπου το πρώτο λόγο σε ορισμένες πτυχές της οικογενειακής ζωής, κοινωνικής ζωής έχει η γυναίκα. Σχετικό παράδειγμα που διαφωτίζει την υπόθεση είναι η έννοια της μητρογραμμικής καταγωγής. Αν σκεφτούμε τη  μητριαρχία σαν μια μεγάλη ομπρέλα στο ανθρωπολογικό πεδίο τότε η μητρογραμμία σημαίνει πώς το όνομα του απόγονου καθορίζεται από τη γραμμή καταγωγής της μητέρας= γυναίκας.

Γίνεται λόγος δηλαδή για όρους που θεσμοθετήθηκαν από μια επιστήμη για να μελετηθούν κοινωνικές ομάδες μέσα από τον τρόπο οργάνωσης τους. Μετά την έρευνα ακολουθούν και τα σχετικά συμπεράσματα αφού με τη κατανόηση της λειτουργίας αυτών των κοινωνικών μορφωμάτων η ανθρωπολογία πλουτίζει από τα ευρήματα της. Το να υπεραπλουστεύσεις τη σημασία μιας λέξης, βασιζόμενη στο ρήμα άρχω που αποτελεί συνθετικό αυτής είναι ασυγχώρητο για μια γυναίκα που διατείνεται ότι θέλει πολιτική καριέρα.

Γυρνώντας στο tweet από την αρχή του αυτή τη φορά, σε περιμένει μια μπόχα whataboutism. Πρόκειται στην ουσία για μια τακτική που χρησιμοποιείται συχνά στο λόγο τόσο από πολιτικούς όσο και  συμπολίτες μας γενικότερα στα social media. Πάγια μέθοδος που στοχεύει στον αποπροσανατολισμό του συνομιλητή αντιστρέφοντας την κατηγορία. Δηλαδή, είμαι εγώ υποστηρίκτρια της ΛΟΑΤΚΙΑ κοινότητας και έρχεται η ημέρα της επετείου της γενοκτονίας των Ποντίων. « Μα καλά είσαι Πόντια, δε ποστάρεις τίποτα για τη γενοκτονία αλλά τους gay τους υποστηρίζεις»;

Αναδρομικά να το προσεγγίσετε, το whataboutism εντοπίζεται και στη πολύχρονη κόντρα μεταξύ Σοβιετικής Ένωσης και ΗΠΑ. Η μια πλευρά έριχνε κατ’ αυτό τον τρόπο το μπαλάκι στην άλλη για τις εκάστοτε φρικαλεότητες που θα διέπραττε.

Να ήταν αυτά όμως τα μοναδικά σημεία που προβλημάτισαν στην ανάρτηση καλά θα ήτανε. Πέραν του ότι ξεκάθαρα αποτέλεσε σκέτη χειραγώγηση ο τρόπος που εξέφρασε τις σκέψεις της, η επιχειρηματολογία της είναι αν μη τι άλλο ανήκουστη. Όταν ανασύρεις  στη δημοσιότητα τέσσερις υποθέσεις όπου άνδρες δολοφονήθηκαν από γυναίκες  τη στιγμή που οι γυναικοκτονίες για αυτό το καλοκαίρι πληθαίνουν ανησυχητικά, η agenda σου είναι ξεκάθαρη.

Κάνοντας αποστολή της να αποπροσανατολίσει την ελληνική κοινή γνώμη, η πριγκίπισσα του σκότους θεώρησε πως μπορεί να μας κοροϊδέψει πλασάροντας μας την εξαίρεση ως κανόνα. Είναι όμως όντως εξαιρέσεις; Αν επιχειρήσετε να αναζητήσετε τα περιστατικά που παρουσίασε – πράγμα το οποίο συνιστώ οπωσδήποτε μιας και τα κίνητρα της είναι εμφανή- μπορείτε και εσείς να προστατευτείτε από την παραπληροφόρηση.

Κοινός τόπος και στις τέσσερις περιπτώσεις που παρουσίασε η Λατινοπούλου ως επιπτώσεις του μητριαρχικού καθεστώτος – σε ποιο ουράνιο και τόξο- ήταν ότι οι φερόμενες από εκείνη ως δολοφόνοι ανδρών  υπέστησαν κακοποίηση και προστάτευαν τον εαυτό τους. Ειδικότερα αν ασχοληθείτε όντως θα μάθετε πως στη τρίτη υπόθεση το κορίτσι βιαζόταν από τον πατέρα της από την ηλικία των δεκατεσσάρων.

Οι άλλες τρεις υποθέσεις κινούνται σε παραπλήσιο φάσμα. Ωραίο είναι να το παίζεις σωτήρας ενημέρωσης «ανοίγοντας τα μάτια του κόσμου» αλλά κάπου υπάρχουν και όρια. Όταν ο εσωτερικός μισογυνισμός  συνάντησε την προπαγάνδα ιδού τα αποτελέσματα. Εάν αναρωτιέστε πως προκύπτει η πλύση  εγκεφάλου δεν έχετε να κάνετε άλλο παρά να επισκεφθείτε το Twitter της Αφροδίτης Λατινοπούλου.

Τελικά Αφροδίτη όλα για τη ψήφο ή είσαι όντως αυτό που δείχνεις;

Έμμα Σέικο


*Ακολουθήστε το brooklyne.gr στο Google News για να ενημερώνεστε άμεσα για όλα τα νέα μας άρθρα!

Έμμα Σέικο
Ανήσυχο πνεύμα, φύσει υπερκινητικη, γράφω από όταν θυμάμαι τον εαυτό μου. Ο λόγος; Θέλω να ξεφύγω από τα επιβεβλημένα και να δώσω φωνή σε αυτούς που τη στερήθηκαν. Η πένα μου είναι το δικό μου όπλο, το Brooklyne το νέο μου σπίτι και τα νεύρα μου η υπερδύναμη μου.
Brooklyne