Πέμπτη, 2 Δεκεμβρίου, 2021

Άρη Σερβετάλη, πιστεύεις ότι οι αρνητές συχνάζουν στην πλειοψηφία τους σε θέατρα;

Να ξεκαθαρίσουμε στην αρχή του κειμένου, ότι το άρθρο αναφέρεται στους αρνητές του ιού και της πανδημίας και όχι σε όσους φοβούνται να κάνουν το εμβόλιο ή αντιμετωπίζουν σοβαρό πρόβλημα υγείας που τους το απαγορεύει. 

DAILYCIOUS

DO NOT FEAR STAY HERE

“Μη με αφήσεις ποτέ”: Το συγκλονιστικό βίντεο της LACTA για τις γυναικοκτονίες

Με αφορμή την 25 Νοεμβρίου, Παγκόσμια Ημέρα εξάλειψης της βίας κατά των γυναικών, η Lacta δημιούργησε μία συγκλονιστική ταινία μικρού μήκους για τις γυναικοκτονίες -για τις γυναίκες που δολοφονήθηκαν από αυτούς που τις "αγαπούσαν".

Share

Με αφορμή την αποχώρηση του Άρη Σερβετάλη από την παράσταση «Ρινόκερος», εξαιτίας των νέων μέτρων που επέβαλε η πολιτεία για το περιορισμό της εξάπλωσης της πανδημίας που απαγορεύει τους ανεμβολίαστους να εισέλθουν στο θέατρο και στα μουσεία ακόμα και με τεστ, αναρωτιόμαστε. ‘Αραγε οι αρνητές είναι φίλοι του θεάτρου ή αυτό το μέτρο ήταν ακόμα ένα επικοινωνιακό τρικ;

Να ξεκαθαρίσουμε στην αρχή του κειμένου, ότι το άρθρο αναφέρεται στους αρνητές του ιού και της πανδημίας και όχι σε όσους φοβούνται να κάνουν το εμβόλιο ή αντιμετωπίζουν σοβαρό πρόβλημα υγείας που τους το απαγορεύει.

syntagma5Μετά το τέλος του πρώτου κύματος, είναι γνωστό ότι ζούμε τον απόλυτο παραλογισμό σε ό,τι αφορά τα μέτρα που υποτίθεται παίρνει η πολιτεία για να περιορίσει την εξάπλωση του ιού στην κοινωνία. Ο αριθμός των μαθητών στις τάξεις μεγάλωσε, τα ΜΜΜ δεν ενισχύθηκαν ποτέ σοβαρά, έχουμε φτάσει 2 χρόνια σχεδόν αγκαλίτσα με τον κορονοϊό και ακόμα πληρώνουμε από την τσέπη μας για μοριακό ενώ θα έπρεπε να είχε συνταγογραφηθεί από την πρώτη στιγμή, όσο για το Εθνικό Σύστημα Υγείας, αυτό είναι στο έλεος της σκληρής και αμείλικτης νεοφιλελεύθερης πολιτικής με τις δηλώσεις «Ευτυχώς που δεν πετάξαμε δεκάδες εκατομμύρια στις ΜΕΘ» και έτσι φτάσαμε να μετράμε 17.500 νεκρούς.

Αυτά είναι γνωστά. Όπως ήταν και δεδομένο ότι ο παραλογισμός με τα μέτρα που δεν είναι τελικά μέτρα, αλλά επικοινωνιακά κόλπα, θα άγγιζε κάποια στιγμή και τους κλειστούς χώρους τέχνης όπως τα θέατρα και τα μουσεία.  Έτσι από την Δευτέρα 22 του μηνός στα θέατρα και στα μουσεία και σε κλειστούς χώρους εστιατορίων, επιτρέπονται μόνο εμβολιασμένοι και όσοι νόσησαν τον τελευταίο εξάμηνο. Το συγκεκριμένο μέτρο προφανώς έχει ως στόχο και να «κουράσει» τους ανεμβολίαστους από τους πολλούς περιορισμούς και να αναγκάσει κάποιους, που δεν είναι τόσο δογματικοί να εμβολιαστούν.

newphoto6a-by-Kostas-Giokas-1Ο Άρης Σερβετάλης, ένας αξιόλογος και ταλαντούχος ηθοποιός, είχε δηλώσει στην παραγωγή της παράστασης «Ρινόκερος» από τον Αύγουστο ότι στην περίπτωση που θα υπάρξει κάποιος τέτοιος διαχωρισμός στους θεατές, εκείνος θα αποχωρούσε. Τελικά 3 μήνες μετά, αυτό και έπραξε. Την Κυριακή, έπαιξε την τελευταία του παράσταση σε μεικτό κοινό και δήλωσε ότι αποχωρεί. Κάποιος θα έλεγε ότι εφόσον είχε ξεκαθαρίσεις τις προθέσεις του από την αρχή, φέρθηκε τίμια και με ειλικρίνεια. Ωστόσο το θέμα δεν είναι τόσο απλό. Γνωρίζουμε την βαθιά πίστη του συγκεκριμένου ηθοποιού στον Θεό και την επαφή του με την εκκλησία και είναι απόλυτα σεβαστό. Όμως μήπως είναι επιλεκτικά ευαίσθητος με τους διαχωρισμούς, όταν η ίδια η εκκλησία είχε για πολλά χρόνια, δεν ξέρω αν έχει ακόμα, τον γυναικωνίτη, που διαχωρίζει τις θέσεις για το πού θα καθίσουν άντρες και πού γυναίκες, για το ότι απαγορεύεται να εισέλθει στο Ιερό γυναίκα, ότι απαγορεύεται να επισκεφθούν το Άγιο Όρος γυναίκες; Και αν η θρησκεία μας διδάσκει την αλληλεγγύη, ποια η ευθύνη του απέναντι στους συναδέλφους του που θα μείνουν άνεργοι εξαιτίας του, μετά από 1,5 χρόνο που ήταν κλειστά τα θέατρα και αντιμετωπίζει η πλειοψηφία τους τεράστια οικονομικά προβλήματα;

1Αλλά εγώ πιο πολύ προβληματίζομαι με το εξής. Πόσοι άραγε συνειδητοποιημένοι αρνητές του εμβολιασμού και του ιού επιλέγουν το θέατρο και τα μουσεία για να διασκεδάσουν ή να ανοίξουν τα μυαλά τους; Πιστεύετε πραγματικά ότι αυτοί που έχουμε δει στις διαδηλώσεις κατά του covid να καίνε και να πατάνε μάσκες, να σηκώνουν εικόνες θρησκευτικές και σταυρούς, να αποκαλούν τον ιό «κοροϊδοιό» και το εμβόλιο «μπόλι» έχουν πατήσει πολλές φορές το πόδι τους στο θέατρο ή σε μουσεία;  Ή ακόμα και αν το έχουν κάνει, είναι η πλειοψηφία; Όχι, ας μην γελιόμαστε. Είναι μια απειροελάχιστη μειοψηφία. Είχα δει τις πρώτες μέρες που εξήγγειλε η πολιτεία το συγκεκριμένο μέτρο ένα κυνικό τουί από κάποιον χρήστη που έλεγε πάνω κάτω: «Κανονικά θα έπρεπε ως τιμωρία στους ανεμβολίαστους να τους βάλουμε να γυρίσουν ένα ένα όλα τα μουσεία» και μες την ειρωνεία του ο χρήστης, είπε αυτό που σκεφτόμαστε όλοι, αν πραγματικά ήταν λάτρεις της τέχνης και του θεάτρου σημαίνει ότι θα είχαν ανοίξει περισσότερο τα μυαλά τους και δεν θα πίστευαν σε παγκόσμιες συνομωσίες με τσιπάκια και 5G.

Και αυτή ακριβώς η πραγματικότητα επιβεβαιώνει αυτό που τόνισα και στην αρχή, ότι το μέτρο ήταν ακόμα ένα «Να’χαμε να λέγαμε» και ο ‘Αρης Σερβετάλης, πρέπει να ξανασκεφτεί τις αξίες της αλληλεγγύης και της αγάπης προς τον συνάνθρωπο.

Δώρα Τσαμπάζη

Δώρα Τσαμπάζη
Σπούδασα Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων στο Παν. Μακεδονίας την εποχή που μας έταζαν πολλές και οικονομικά εύρωστες επιχειρήσεις για να διοικήσουμε, αλλά μας πρόλαβε η κρίση και ο υποκατώτατος μισθός. Το μεταπτυχιακό μου είναι στις Ευρωπαϊκές Πολιτικές Νεολαίας και μιλάω αγγλικά, γαλλικά, ισπανικά και πορτογαλικά. Εργάστηκα στην καφρίλα των αθλητικών ραδιοφώνων της Θεσσαλονίκης, το Makedonia TV και είμαι συνεργάτης στο Dot.
Brooklyne