H Φανή Ντινούδη δημιουργός της εταιρείας κοσμημάτων Ethnasia μας συστήνει το απόλυτο Bohemian brand!

Σίγουρα κάπου θα έχεις δεί μια παρουσίαση, μια διαφήμιση, ή μπορεί απλά να έχεις περάσει αρκετές ώρες χαζεύοντας στο eshop της Ethnasia, καθώς είμαι σίγουρη ότι και εσύ όπως και εγώ δε θα ξέρεις τι να διαλέξεις αφενός, αλλά αφετέρου επικρατεί ένα vibe που υποδέχεται τον επισκέπτη και τον μεταφέρει σε ένα άλλο περιβάλλον… ίσως κάπου κοντά στους καταρράκτες της Σαμοθράκης! (Θα καταλάβεις παρακάτω!)

Είναι από τις λίγες φορές λοιπόν που ακούμε ένα τόσο πετυχημένο success story ειδικά στις περίεργες εποχές που διανύουμε. Η εταιρεία κοσμημάτων Ethnasia κατάφερε να ξεχωρίσει αναμεσα σε πάρα πολλά brands και να αγαπηθεί όσο λίγα σε σύντομο χρονικό διάστημα, με ένα bohemian στυλ που μας μεταφέρει σε μια άλλη πιο “ξέγνοιαστη” διάσταση.

DSC01504Συνάντησα λοιπόν την Φανή Ντινούδη, δημιουργό της εταιρείας κοσμημάτων Ethnasia, και από ότι φάνηκε είχαμε πάρα πολλά να πούμε!


Καλησπέρα Φανή, σε καλωσορίζουμε στο Punked. Είναι μεγάλη μας τιμή και χαρά να είσαι σήμερα μαζί μας εδώ, και σε ευχαριστούμε γι’ αυτό!

Καλησπέρα σας! Κι εμένα είναι μεγάλη μου χαρά να δίνω συνέντευξη στο Punked! Είναι ένα από τα sites που εκτιμώ πολύ και στηρίζω. Είναι πρωτότυπο, καλλιτεχνικό και ανατρεπτικό και δεν το νοιάζει ούτε προσπαθεί να είναι commercial. Έχει το δικό του κοινό που επιλέγει ακριβώς αυτό, να εκφράζεται ελεύθερα. Νιώθω ότι σ’ αυτό η Ethnasia μοιάζει με το Punked. Σαν να δημιουργούμε για το ίδιο “αντισυμβατικό” κοινό.

Αρχικά σαν Punked ψηφίζουμε ξεκάθαρα ότι “Ethnasia is more than just a word. It’s a lifestyle” ! Θα θέλαμε λοιπόν να μας συστήσεις το Ethnasia brand ώστε να μάθουμε περισσότερα για εσάς, την φιλοσοφία αλλά και τις πηγές έπνευσης σας.

Αυτό είναι βασικό μας μότο. Τα boho κοσμήματα γενικά είναι κάτι παραπάνω από κοσμήματα, είναι δήλωση και στάση ζωής. Είναι η έκφραση και η ανάγκη του να αισθάνεσαι ελεύθερος και το εκφράζεις μέσα από αυτό που φοράς. Η εταιρία μας και οι πελάτες μας ακολουθούν σταθερά κάποιες αξίες, όπως αυτές της προσωπικής ελευθερίας που ανέφερα παραπάνω. Και εκτός αυτών ακολουθούμε αξίες όπως ο σεβασμός στο περιβάλλον, σε κοινωνικά ζητήματα και σε ομάδες που θεωρούνται κοινωνικά αποκλεισμένες.

DSC09913Τη στήριξή μας τη δείχνουμε έμπρακτα μέσα από τη συνεργασία μας με φιλανθρωπικούς οργανισμούς μέσω της σειράς Charity Bracelets. Συνεργαζόμαστε αυτή τη στιγμή με 6 φιλανθρωπικούς οργανισμούς, ελληνικούς και ξένους, τον Αρκτούρο (https://www.arcturos.gr/) , την Πράξις (https://praksis.gr/) , το Άλμα Ζωής (https://almazois.gr/) , την Καρδιά του Παιδιού (https://www.kardiapaidiou.gr/) , το 1% for the Planet (https://www.onepercentfortheplanet.org/)  και το Fair Life (Lung Cancer Care) (https://fairlifelcc.com/).

Οπότε, ναι, σίγουρα η Ethnasia εμπνέει για ένα γενικότερο τρόπο ζωής στον οποίο δεν καταναλώνουμε μόνο, αλλά μέσα από τις επιλογές μας εκφραζόμαστε, στηρίζουμε και προσφέρουμε!

IMG-3294Να τολμήσω να ρωτήσω για την δημιουργική ιστορία στους καταρράκτες της Σαμοθράκης, όπου συνάντησες έναν σημαντικό “μέντορα” για εσένα;

Η ιστορία για το πως ξεκίνησε η Ethnasia είναι πράγματι δημιουργική. Ήμουν σε μία φάση της ζωής μου που τελείωνα τις σπουδές μου στη Νομική Θεσσαλονίκης και φοιτήτρια ακόμη έκανα τις καλοκαιρινές μου διακοπές στη Σαμοθράκη, αγαπημένος προορισμός. Στη Σαμοθράκη είδα αυτόν τον νομαδικό, χαλαρό και δημιουργικό τρόπο ζωής που κατάλαβα κατευθείαν ότι με εκφράζει. Ωστόσο, οι διακοπές τελείωναν και εγώ κάτι ήθελα να πάρω μαζί μου από το νησί. Έτσι, ένας craftsman μου έμαθε την τέχνη των macrame και τον ευγνωμονώ, γιατί μου έδωσε τη σπίθα και τα εφόδια να ξεκινήσω ένα χόμπι που το αγάπησα από την πρώτη στιγμή και τελικά εξελίχθηκε σε επάγγελμα.

Αν η Ethnasia ήταν γυναίκα, πως θα την περιέγραφες;

Η Ethnasia θα ήταν σίγουρα πολύ ενδιαφέρουσα γυναίκα, θα φορούσε πολλά κοσμήματα κάθε μέρα και θα ήταν αντισυμβατική, δημιουργική και ελεύθερο πνεύμα. Θα είχε ευαισθησίες και θα ήταν πολύ δυνατή και δυναμική. Βασικά, οι γυναίκες που φοράνε τα κοσμήματα μας έχουν αυτά τα χαρακτηριστικά, οπότε αυτή η ερώτηση δεν είναι και τόσο υποθετική. Η Ethnasia είναι γυναίκα και τη βλέπω κάθε μέρα στις γυναίκες που φοράνε τα κοσμήματά μας.

DSC01531Θεωρείς ότι τo ethnic στυλ αποτελεί μια διαχρονική δύναμη στο χώρο του κοσμήματος;

Το ethnic αγαπιέται εδώ και γενιές. Θυμάμαι τη μαμά μου ανάμεσα σε άλλα κοσμήματα να έχει και πολλά ethnic. Είναι ένα στυλ που εκφράζει τη διαφορετικότητα, το dress form ομάδων που δεν εκπροσωπούνται τόσο στην commercial μόδα. Ενσωματώνει στοιχεία πολιτισμικά και αποτελείται από κοσμήματα και ρούχα που θα μπορούσαν να αποτελέσουν κομμάτι μίας παραδοσιακής φορεσιάς. Επειδή η μόδα με την παγκοσμιοποίηση έχει εξομοιώσει όλες τις κουλτούρες και τις έχει καθοδηγήσει σε ένα ενιαίο στυλ, είναι έως και ελπιδοφόρο που κρατάμε το ethnic στυλ ως μια μορφή κλασικότητας.

Ποιο είναι το πιο ωραίο σχόλιο που έχεις ακούσει για την δουλειά σας;

Το πιο ωραίο σχόλιο το λάβαμε πέρυσι από δύο πελάτισσες την περίοδο της καραντίνας. Δύο καλές φίλες στην Ιταλία τις γιορτές δεν μπορούσαν να ταξιδέψουν για να δουν η μία την άλλη. Και τελικά αυτό που τις ένωσε ήταν τα κοσμήματά μας. Αγόρασαν και οι δύο το ίδιο κόσμημα, έκαναν μία κλήση μέσω skype και τα άνοιξαν ταυτόχρονα. Μας έστειλαν μετά την ιστορία και συγκινηθήκαμε όταν το ακούσαμε. Αναγνωρίζουμε πόσο είχε ανάγκη ο κόσμος να αισθάνεται κοντά του τα δικά του πρόσωπα στην καραντίνα και να νιώθει τη ζεστασιά των δικών του προσώπων. Χάρη στα κοσμήματα μας μοιράστηκαν αυτή τη ζεστασιά και αυτό είναι υπέροχο!

DSC01765Ποιές είναι οι δυσκολίες μιας start-up επιχείρησης στην Ελληνική πραγματικότητα μέσα στα χρόνια του Covid; Θεωρείς ότι τα social media παίζουν κομβικό ρόλο στην αναγνωρισιμότητα ενός brand;

Δεν μπορώ να πω ότι ως start-up αντιμετωπίσαμε σοβαρά εμπόδια στην Ελλάδα, καθώς είμαστε μία εταιρία που δραστηριοποιείται κυρίως ηλεκτρονικά, οπότε δεν είχαμε πολλά γραφειοκρατικά εμπόδια να προσπεράσουμε. Αυτό που αντιμετωπίσαμε ως βασική δυσκολία στο ξεκίνημά μας ήταν το ότι για μεγάλο διάστημα πάγωσαν οι παραγγελίες λόγω κορονοϊού. Η αρχή της πανδημίας συνέπεσε με το δικό μας ξεκίνημα. Αλλά ευτυχώς το εμπόδιο αυτό άρθηκε γρήγορα.

Τα social media πλέον παίζουν σημαντικότατο ρόλο για μία επιχείρηση. Είναι ο βασικός τρόπος προώθησης και marketing. Και εμείς ως εταιρία δώσαμε εξ αρχής πολύ μεγάλη έμφαση στα  social media γιατί νιώθαμε ότι ήταν ο πιο εύκολος και προσιτός σ ’εμάς τρόπος να μας γνωρίσει ο κόσμος.

Βγάζαμε πολλές φωτογραφίες με το αγόρι μου σε κάθε μας ταξίδι, γενικά αγαπάμε τη φωτογραφία, οπότε αποφασίσαμε να βασιστούμε σε αυτό, στις ευφάνταστες φωτογραφίες προϊόντων και τρόπου ζωής. Και είδαμε ότι έχει αποτέλεσμα, καθώς ο κόσμος στα social media αναζητά συνεχώς την καινούργια εικόνα την ευφάνταστη ιδέα. Και τα κοσμήματά μας ταίριαζαν τέλεια σ ’αυτό το concept.

DSC01971Που θεωρείς ότι οφείλεται η επιτυχία σας και κατά πόσο αποτελεί πρόκληση για εσάς η διεθνής αγορά;

Νομίζω ότι προϋπόθεση κάθε επιτυχημένης δουλειάς είναι η αγάπη γι’ αυτό που κάνεις, πρώτο και σημαντικότερο. Μετά ακολουθούν η σκληρή δουλειά, η επιμονή και το θάρρος. Θα μπορούσα να συνεχίσω να διατηρώ τον πάγκο με τα κοσμήματά μου και να έχω τις πωλήσεις μου αλλά θα ήταν σίγουρα πολύ μικρότερης κλίμακας. Μας ήρθε η ιδέα για το eshop με το αγόρι μου, είδαμε την ευκαιρία και είχαμε το θάρρος να την αρπάξουμε. Οπότε άλλο ένα βασικό στοιχείο της επιτυχίας μπορώ να πω είναι να διαισθάνεσαι τι ζητάει η εποχή.

Θα έλεγα ότι πλέον η διεθνής αγορά δεν είναι πρόκληση. Το πελατολόγιο μας είναι κατά βάση άνθρωποι από το εξωτερικό. Οι περισσότερες παραγγελίες μας μάλιστα προορίζονται για τις ΗΠΑ. Και έχουμε παραγγελίας και σε μέρη που δεν φαντάζεσαι, όπως Κένυα, Νέα Ζηλανδία, ενώ η Ιαπωνία, το Ισραήλ είναι από τις συνηθισμένες χώρες πλέον που μας επιλέγουν. Οπότε, με ταπεινότητα πάντα, θα έλεγα ότι είναι ένας στόχος που έχει κατακτηθεί και δεν αποτελεί πρόκληση. Ωστόσο, πρόκληση είναι να διατηρήσουμε αυτήν την παρουσία στη διεθνή αγορά.

DSC01697Θα ήθελες να μας μιλήσεις για τα σας μελλοντικά σχέδια, ενώ παράλληλα θα θέλαμε να μάθουμε που βλέπεις το brand σε δέκα χρόνια από τώρα.

Γενικά αποφεύγουμε να κάνουμε μεγαλεπήβολα σχέδια για το μέλλον και προτιμούμε να βλέπουμε την απήχησή μας πιο ρεαλιστικά και κάπως “ταπεινά” με το να μεγαλώνει στο παρόν. Χτίζουμε βήμα βήμα την πορεία μας και εννοείται ότι ελπίζουμε και προσπαθούμε ώστε η εταιρία μας να αγαπιέται ακόμα και να διατηρεί τον χαρακτήρα της και δέκα χρόνια μετά.

Σε ευχαριστώ πάρα πολύ για την ενδιαφέρουσα συζήτηση, να σε ενημερώσω ότι θέλω να φορέσω όλα σας τα κοσμήματα χθές. Αφήνω το κλείσιμο σε σένα!

Αυτό με χαροποιεί απίστευτα όσες φορές και να το ακούσω! Ανταποδίδω την εκτίμηση για την καλή δουλειά λέγοντας ότι και εγώ θέλω να διαβάσω όλα σας τα άρθρα χθες! Θα κλείσω με μερικά επίκαιρα και εορταστικά λόγια. Θα ευχηθώ ασφαλώς πολύ υγεία και αγάπη. Με τη νέα χρονιά να κάνουμε πολλά νέα όνειρα, ταξίδια και να ξεκινήσουμε να κάνουμε αυτά τα όνειρα πραγματικότητα. Το 2022 θα είναι πιστεύω η χρονιά κατά την οποία σταδιακά θα αισθανθούμε ελεύθεροι πρακτικά καθώς οι περιορισμοί θα εξαλειφθούν εντελώς σιγά σιγά. Οπότε ελπίζω να αισθανόμαστε ελεύθεροι και ουσιαστικά μέσα μας αξιοποιώντας αυτό το restart.

Ανακάλυψε όλα τα προιόντα του Ethnasia εδώ

Χρύσα Αντωνιάδη

*H συνέντευξη δημοσιεύτηκε αρχικά στο punked.gr

Previous Story

Αυτό είναι το κραγιόν που επιλέγει η Gemma Chan και κοστίζει λιγότερο από 10 ευρώ

Next Story

Και στην τελική γιατί πρέπει να είμαι τέλεια;

Latest from Blog

Ιαπωνικά mochi ρυζιού σε 30 λεπτά!

Τo mochi είναι ένα από τα πιο δημοφιλή γλυκά της Ιαπωνίας που φτιάχνεται από «mochigome», μια κολλώδη ποικιλία ρυζιού και συνήθως γεμίζεται
BROOKLYNE