Γιατί μερικοί βγάζουν φλύκταινες όταν ακούν τον όρο γυναικοκτονία; 

DAILYCIOUS

DO NOT FEAR STAY HERE

Share

Άλλη μια γυναικοκτονία. Άλλη μια που λείπει και θα λείπει. Μέσα σε ένα μήνα από την τελευταία. Η 5η μέσα σε ένα χρόνο. Σαν να είναι ασυμπτωματικά κρούσματα κορονοϊού, αριθμοί στατιστικής δίχως νόημα. Όμως είναι όντως κρούσματα και έχουν και συμπτώματα, είναι κρούσματα έμφυλης βίας, κρούσματα θανάσιμης βίας από τους συντρόφους τους. Είναι γυναικοκτονίες.

Και μόλις συμβαίνει κάτι τέτοιο, σπεύδουν οι υποκριτές, να μας διορθώσουν. Δεν είναι γυναικοκτονία μας λένε, είναι ανθρωποκτονία γιατί όλοι οι άνθρωποι είναι ίσοι και δεν γίνεται διαχωρισμός στο έγκλημα κλπ κλπ. Μας μιλούν για ισότητα, αυτοί που χαιδεύουν γλυκά το φασισμό και ξημεροβραδιάζονται στα προφίλ ακροδεξιών πολιτικάντηδων για ένα like. Που ξεπλένουν τις δολοφονίες γυναικών από τους συντρόφους τους, για να τους ντύσουν με έναν μανδύα, για το τί είναι νομικώς ορθό.

Δεν έχει σημασία που δεν έχουν ανοίξει ποτέ στη ζωή τους ποινικό δίκαιο, έδωσε το σύνθημα ο αρχικλακαδόρος τους ότι δεν υπάρχει ανθρωποκτονία; Θα βγάζουν φλύκταινες και σπυριά για όσο το ακούνε και θα κάνουν σκοπό της ζωής τους να το πολεμήσουν. Λες και αν σε αφήσουν να το χρησιμοποιείς, θα παραχωρήσουν όλα τα δικαιώματα αυτομάτως στις γυναίκες και μετά ποιος θα μείνει άντρακλας σε αυτήν την κοινωνία να βάζει τα πράγματα στη θέση τους;

Από περιέργεια όμως. Ας δεχτούμε για λίγα δευτερόλεπτα τον παραλογισμό ότι είναι τεράστιο ζήτημα το αν υπάρχει ή δεν υπάρχει όρος νομικά «γυναικοκτονία». Ψάξαμε λοιπόν να δούμε τι ισχύει. Μας διευκόλυνε πολύ σε αυτό ο διακεκριμένος νομικός, Βασίλης Σωτηρόπουλος, ο οποίος είναι μια όαση στο twitter σε τέτοια ευαίσθητα θέματα που χρήζουν νομικής ερμηνείας. Ο ίδιος λοιπόν σε tweet του, αλλά και στο προσωπικό του blog elaywer.blogspot.com αναφέρει αναλυτικά τα εξής:

Γυναικοκτονία: ο όρος που ενοχλεί αφόρητα τα άτομα που κάνουν ότι δεν καταλαβαίνουν πως η εγκληματολογία και η νομική είναι υποχρεωμένες να ταξινομούν τις παραμέτρους των εγκλημάτων συμπεριλαβανομένου και του κινήτρου, το οποίο είναι αναπόσπαστο στοιχείο της επιμέτρησης της ποινής. 

Το 2009 το Συμβούλιο της Ευρώπης εξέδωσε την Σύσταση 1861 με τίτλο «Feminicides»(= «Γυναικοκτονίες»). Σύμφωνα με την παράγραφο 7 της σύστασης: 

“H Συνέλευση συνιστά επίσης στην Επιτροπή Υπουργών να ζητήσει από ομάδα εμπειρογνωμόνων ή από ένα παρατηρητήριο του Συμβουλίου της Ευρώπης να συλλέξει συγκεκριμένα δεδομένα επι υποθέσεων που αφορούν την βία εναντίον των γυναικών, ιδίως τις γυναικοκτονίες στην Ευρώπη, προκειμένου να αναλυθούν οι εκπτώσεις της προστασίας των γυναικών και για να βελτιωθούν τα προληπτικά μέτρα και να ληφθούν νέα καθώς και να εκπονηθεί μελέτη τόσο των κοινωνιολογικών όσο και των νομικών πτυχών των γυναικοκτονιών». 

Αυτή η σύσταση οδήγησε μεταξύ άλλων και στην θέσπιση της Ευρωπαϊκής Σύμβασης για την καταπολέμηση της βίας κατά των γυναικών και της ενδοοικογενειακής βίας (Σύμβαση της Κωνσταντινούπολης), την οποία η Ελλάδα έχει κυρώσει με τον Ν.4531/2018. 

Η Επεξηγηματική Έκθεση της Σύμβασης της Κωνσταντινούπολης περιλαμβάνει δυο φορές αναφορά στην Σύσταση για τις γυναικοκτονίες. Έτσι ο όρος αυτός εντάσσει ένα έγκλημα στο πεδίο εφαρμογής της Σύμβασης που επιβάλλει στα κράτη την λήψη ειδικών μέτρων για την πρόληψη, την ευαισθητοποίηση, την εκπαίδευση, την ενημέρωση, την καταγραφή και την τήρηση στατιστικών που αφορούν τις γυναικοκτονίες. 

Και καταλήγει στο τέλος ο κ. Σωτηρόπουλος: 

Το να λες λοιπόν ότι «δεν υπάρχει γυναικοκτονία νομικά» είναι αβάσιμο. Η Ελλάδα υπέχει υποχρεώσεις διεθνούς δικαίου για την λήψη όλων των ανωτέρω μέτρων που αφορούν τις γυναικοκτονίες και οι υποχρεώσεις αυτές είναι νομικά δεσμευτικές. Όταν επιμένεις ότι «δεν υπάρχει γυναικοκτονία, μόνο ανθρωποκτονία» είσαι απλά μέρος του προβλήματος.” 

 Αφού πέρασαν λοιπόν αυτά τα λίγα δευτερόλεπτα παραλογισμού, ας δούμε την ωμή αλήθεια: Όχι, δεν τους ενδιαφέρει ούτε στο ελάχιστο αν υφίσταται νομικά ο όρος. Είναι μια αρλούμπα που αναπαράγουν, για να φανούν τάχα ψαγμένοι και ευαίσθητοι και με τα δύο φύλα. Είναι οι «εξίσου», οι «εγώ καταδικάζω τη βία από όπου κι αν προέρχεται», μόνο που αν προέρχεται από άντρες προς τις συντρόφους τους, η πρώτη τους ατάκα είναι «ποιος ξέρει τι θα του έκανε και αυτή», «και τι δουλειά είχε μαζί του» και «γιατί μίλησε τώρα».

«Χάλασε η φάση», είπε ο δράστης μόλις τον συνέλαβαν. Έναν μήνα μετά την ανεκδιήγητη ατάκα σε δημόσιο κανάλι του πρώην συνδικαλιστή της αστυνομίας  Σταύρου Μπαλάσκα, «ότι αν ο δολοφόνος της Καρολάιν έλεγε ότι ήταν εν βρασμώ θα πήγαινε 5 χρόνια μόνο», το ποιηματάκι ήταν έτοιμο. «Χάλασε η φάση, μαλώσαμε.» Μόνο που την πέταξε χτυπημένη και ζωντανή στη θάλασσα. Και πνίγηκε, όπως η Ελένη.

Χάλασε η φάση σας παιδιά. Χάλασε. Οι αρλούμπες σας δεν περνάνε πια, για αυτό και αρρωσταίνετε μόνο που το ακούτε. Είστε ίδιοι με τους δολοφόνους. Είστε εν δυνάμει γυναικοκτόνοι. Και θα μας βρίσκετε όλους και όλες απέναντί σας.

Είστε λίγοι και είμαστε πολλοί και θα απομονωθείτε όλοι στο τέλος. Μέχρι που δεν θα υπάρξει ποτέ ξανά άλλη Ζωή, Τάνια, Κική, Ζωή Δ., Κατερίνα, Ανθή, Ελένη,Susan, Καρολαϊν, Γαρυφαλλιά, 55χρονη, 54χρονη, 50χρονη, 45χρονη.

Δώρα Τσαμπάζη


*Ακολουθήστε το brooklyne.gr στο Google News για να ενημερώνεστε άμεσα για όλα τα νέα μας άρθρα!

Δώρα Τσαμπάζη
Σπούδασα Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων στο Παν. Μακεδονίας την εποχή που μας έταζαν πολλές και οικονομικά εύρωστες επιχειρήσεις για να διοικήσουμε, αλλά μας πρόλαβε η κρίση και ο υποκατώτατος μισθός. Το μεταπτυχιακό μου είναι στις Ευρωπαϊκές Πολιτικές Νεολαίας και μιλάω αγγλικά, γαλλικά, ισπανικά και πορτογαλικά. Εργάστηκα στην καφρίλα των αθλητικών ραδιοφώνων της Θεσσαλονίκης, το Makedonia TV και είμαι συνεργάτης στο Dot.
Brooklyne